Musik til

bryllup

Bryllup

Book Musik til

bryllup.

Få en uforglemmelig dag med elegant og romantisk bryllupsmusik fra en bryllupsmusiker med 25+ års erfaring.

Vil du ringes op?

4,8 / 5,0 – Fremragende
Læs 50 anmeldelser

Vil du ringes op?

Er datoen ledig?

Indtast datoen for jeres bryllupsfest her, og få svar på om dagen er fri i kalenderen.

Drømmer I om en romantisk og stilfuld musikalsk ramme til jeres bryllup?

Den helt rette bryllupsmusik kan gøre en verden til forskel for både Jer som brudepar og for gæsterne.

Jeg har spillet musik til flere hundrede bryllupper i hele Danmark og har stor erfaring med, hvad der skal til for at gøre et bryllup til noget helt særligt, som gæsterne vil tænke tilbage på længe efter.

Som bryllupsmusiker er min vigtigste opgave at skabe en god stemning, at underbygge festen på en glad måde og gøre brylluppet til en hyggelig og mindeværdig aften for jeres gæster. Til nogle dele af brylluppet giver det god mening at lade musikken træde frem i forgrunden – fx ved selve vielsesceremonien, til fællesange i løbet af bryllupsmiddagen og når selve brudevalsen skal danses. Andre dele af brylluppet passer det bedre med smuk og elegant baggrundsmusik. Det kan fx være ved bryllupsreceptionen og i de første par timer af bryllupsmiddagen.

Lyt til musikken

  1. Love Ballade Oscar Gilbert 2:56
  2. What A Wonderful World Oscar Gilbert 2:07
  3. He's Blessing Me Oscar Gilbert 2:37
  4. Det er i dag et vejr Oscar Gilbert 1:10
  5. Svantes lykkelige dag Oscar Gilbert 1:58

Musik til bryllup – Hvad kan du forvente?

  • 25 års erfaring bag tangenterne og en uddannelse som pianist fra konservatoriet. Har spillet til 300+ bryllupper og det er en fornøjelse hver gang.
  • Altid velklædt med jakkesæt, skjorte og slips/butterfly.
  • Ankommer altid til aftalt tidspunkt.
  • Vielsen: Smuk og elegant musik til vielsen, som er aftalt på forhånd og passer til jeres ønsker.
  • Bryllupsreception: Behagelig baggrundsmusik til bryllupsreceptionen – solo piano eller med band.
  • Bryllupsmiddagen: Romantisk og elegant klaverspil som aldrig overdøver under maden.
  • Opmærksom på stemningen i lokalet, og tilpasser musikken i løbet af aftenen, så det passer lige til jeres fest.
  • Musikalske indslag: Koordinerer jeg med toastmaster, så jeg ankommer velforberedt på lejlighedssange og andre musikalske indslag, mens det hele forbliver en overraskelse for jer.
  • Har I særlige ønsker til genre? Det er selvfølgelig helt fint – jeg imødekommer det!
  • Brudevalsen spiller jeg hvis I ønsker det.
  • Festmusik til dans med DJ, jazzband eller bryllupsband som spiller partymusik.
  • Transport, opstilling og nedpakning af eget klaver/højttalere er inkluderet og foregår selvfølgelig før og efter det aftalte tidsrum for musik.

Gæsternes og jeres oplevelse af bryllupsfesten er det vigtigste – I skal have en smuk dag og aften sammen!

Derfor griber jeg også det ret forskelligt an, om det er musik til vielse, musik til bryllupsreception, musik til bryllupsmiddagen eller glad festmusik med et bryllupsband efter brudevalsen.

Musik til vielsen

Pianist til vielse

Før bryllupsdagen afstemmer vi forventninger, så vi sammen får udvalgt den musik og de bryllupsmusikere, som vil være helt perfekte til netop jeres vielse.

Det fungerer ofte bedst hvis musikken starter 30 minutter før gæsterne er inviteret til, da bryllupsgæster – især fra den ældre generation – har det med at ankomme i utroligt god tid. Ingen gæster vil være den, som ankommer senere end bruden.

Planlægger du musik til en vielse? Læs mine anbefalinger om musik til kirkelige vielser, borgerlige vielser og udendørs vielser.

Musik til bryllupsreception

Når jeg planlægger musik til en bryllupsreception, gør jeg sådan her:

Musikken skal være elegant, afdæmpet, smuk og behagelig og med en lydstyrke, så alle kan hygge sig og tale godt sammen. Vi udvælger musikere så det passer til arrangementet. Til receptionen skal gæsterne hygge sig, spise bryllupskage eller snacks, og få et glas champagne eller evt. en kop kaffe.

Jeg gør en dyd ud af at gøre stemningen hyggelig og elegant, og til bryllupsreceptioner oplever jeg, at det fungerer bedst når musikken træder mere i baggrunden, så fokus kan være på brudeparret og gæsterne. Det kan både fungere godt med solo-pianist og med band.

Planlægger du musik til en bryllupsreception? Læs mine anbefalinger til musik til bryllupsreception.

Musik til bryllupsmiddag

Pianist til bryllup

Til selve bryllupsmiddagen fungerer det bedst at det er solo-piano eller en duo med klaver og bas. Under middagen er der er meget gang i festen, der kommer mange indslag, og når alle gæsterne hygger sig med at snakke sammen, er det bedst med instrumentalmusik, da det helt enkelt er nemmest at tale sammen til instrumentalmusik.

Når jeg spiller musik til en bryllupsmiddag, griber jeg det an ved at være yderst opmærksom på stemningen til festen. Hvem er brudeparret, hvordan er gæsterne, og hvilken slags musik vil passe godt til lige netop denne bryllupsfest?

Planlægger du musik til en bryllupsmiddag? Så anbefaler jeg solo-pianist eller duo med pianist og kontrabassist. Læs mere om musik til bryllupsmiddagen her.

Dansemusik til bryllup

DJ til bryllup

Til sidst på aftenen kan det være virkligt fedt med noget bryllupsmusik man kan danse til. Men skal man vælge en playliste, en DJ, et jazzband eller et festband til bryllupsfesten?

Her er fordelene og ulemperne ved hhv Playliste, DJ, Jazzband og Festband til en bryllupsfest

  • Playliste på fx Spotify: Den billigste måde at arrangere dansemusik på til en bryllupsfest, er selvfølgelig en playliste på fx Spotify eller lign. streaming-tjeneste. Jeg bliver dog nød til at fortælle ærligt om mine oplevelser, fordi jeg har efterhånden set det ske en del gange, at efter brudevalsen, sætter brudeparret musik på anlægget via deres egen playliste. Den ærlige fortælling er, at festen ret hurtigt dør ud, og folk sidder og råber hen over bordene mens de drikker sig ned. Dansegulvet er tomt. Brudeparret har som regel ikke gjort sig særligt mange overvejelser om hvem der skal styre playlisten på aftenen (dvs. der er ingen der rigtigt tager ansvar for at lave en fest) og som regel er det dem selv eller en velmenende veninde, som har strikket en playliste sammen med noget musik man selv holder af, men som mange af gæsterne ikke nødvendigvis kender så godt. Hvis I ønsker en fest hvor folk danser og har det sjovt langt ud på aftenen, bliver jeg nød til at fraråde denne løsning, medmindre du har en bryllupsgæst som er professionel DJ og ville elske at overtage tjansen. Sorry. Det fungerer ikke. Jeg har set det ske alt for mange gange, og synes det bliver en ærgerlig oplevelse hver eneste gang.
    • Fordele: Billigt/gratis.
    • Ulemper: Festen dør straks. Seriøst, lad være med at vælge denne løsning.
  • DJ til bryllup: En dygtig bryllups-DJ kan sætte godt gang i en glad dansefest. DJ kommer meget eget udstyr, lys og lyd og de erfarne DJ’s har en rigtig god fornemmelse for, hvad der får selskabet til at komme ud på dansegulvet og have det sjovt. Der er dog forskel på hvor dygtige folk er, så spørg mig gerne og få en henvisning til en DJ, jeg kan stå inde for at anbefale.
    • Fordele: Relativt billigt (Ca 5.000 – 7.000 kr) og fungerer godt. Især til et yngre publikum.
    • Ulemper: Der kan være mere gang i den med et live band.
  • Festband til bryllup: Den klassiske løsning er at få et fedt festband ud til brylluppet, og det kan man faktisk godt forstå – for der er ikke meget der kan sparke gang i festen som et bryllupsband der har styr på deres sager. Gæsterne vælter glade ud på dansegulvet og har det sjovt indtil de ikke orker mere.
    • Fordele: Det her er en rigtig god løsning som er super sjovt og fungerer godt. Til alle aldersgrupper.
    • Ulemper: Det er dyrt. (Regn med mindst 15.000 kr for et erfarent band)
  • Jazzband til bryllup: Er I vilde med jazz, så kan man få gang i festen på en super elegant måde med et jazzband, fx med sanger, saxofon, klaver, bas og trommer. Det er elegant, sjovt og anderledes end den klassiske løsning med festband og noget man husker.
    • Fordele: Sjovt og anderledes og fungerer super godt.
    • Ulemper: Det er dyrt (Regn med mindst 12.000 kr for et erfarent band på 4 mand)

Ofte stillede spørgsmål om musik til brylluppet

Hvad skal vi sørge for?2024-06-26T09:54:02+02:00
  • Oplysninger til fakturering – Hvilket CVR-nummer (Eller EAN) skal faktureres?
  • Hvis der er klaver eller flygel, er det rart at vide på forhånd.
  • Hvis jeg skal medbringe eget udstyr, skal der være en stikkontakt nogenlunde i nærheden.
  • I må gerne skaffe en stol uden armlæn (eller en klaverbænk)
  • Hvis det er et længere arrangement eller fx om aftenen, bedes I også sørge for et måltid. Men det afhænger selvfølgelig af de specifikke omstændigheder til jeres arrangement. Jeg oplever ofte, at jeg bare kan koordinere med køkkenet.
Medbringer du eget udstyr?2024-06-26T09:48:24+02:00

Jeg har eget keyboard, højttalere, mikrofon og stativer, som kan medbringes efter aftale.

Er der klaver eller flygel på stedet, foretrækker jeg som regel at spille på det – medmindre det decideret er ustemt, eller er placeret et sted som ikke giver mening i forhold til arrangementet. Vi lige kan snakke om det.

Spiller du brudevalsen?2021-03-23T10:54:20+01:00

Selvfølgelig.

Imødekommer du særlige ønsker til musikken?2024-06-26T09:45:49+02:00

Hvis du har særlige ønsker til genrer eller melodier, så sørger jeg selvfølgelig for at imødekomme det.

Som dinnerpianist sørger jeg for at spille lige den type musik du og gæsterne elsker.

Det sætter prikken over i’et og gør at dine gæster husker tilbage på festen med gode minder bagefter.

Spiller du skålsange under middagen?2022-11-29T09:03:23+01:00

Medmindre vi aftaler andet, starter jeg ikke selv skålsange, da jeg som udgangspunkt tænker, at det skal være gæsterne og ikke mig, der sætter skålsange i gang.

Men hvis stemningen undervejs bliver munter og en af dine gæster pludselig bryder ud i en skålsang, så er jeg straks på pletten og spiller med, så det hele bliver løftet til et nyt niveau.

Hvad hvis Moster Oda kommer med en ukendt revyvise?2021-03-23T10:55:44+01:00

Det hænder en sjælden gang imellem at moster Oda pludselig har skrevet en tekst til en ukendt revyvise hun engang så i 1930’erne.

Så skal der selvfølgelig tænkes hurtigt, og jeg har altid sangbøger med, så jeg kan redde situationen.

Koordination af musikalske indslag mellem toastmaster og dinnerpianist2021-03-23T10:56:03+01:00

Hvis festen har en toastmaster, anbefaler jeg at du beder toastmasteren om at melde musikalske indslag ind til ham på forhånd – herunder hvilke melodier, indslagene går på.

Op til festen, ca 1-2 dage før, ringer toastmasteren mig så op, og fortæller mig hvilke melodier der kommer.

Så sørger jeg for at have forberedt mig og have sangene øvet op.

Lejlighedssange og musikalske indslag til festen2021-03-23T10:56:19+01:00

Hvis du eller dine gæster har musikalske indslag til festen, sørger jeg for at spille klart og tydeligt for til musikken.

Som regel spiller jeg melodien dæmpet og blidt, mens sangen bliver delt ud, så man som gæst kan huske hvordan det nu er, melodien går.

Når sangen er delt ud og alle er klar, spiller jeg et klart og tydeligt forspil, så alle er enige om, hvornår vi starter med at synge.

Hvilken type musik passer godt til middagen?2021-03-23T10:56:36+01:00

Det passer godt til de fleste selskaber, hvis jeg som hyggepianist spiller en blanding af jazzmusik, popsange, ballader, filmtemaer og nyere danske sange.

Jeg mærker jeg altid stemningen undervejs i løbet af festen, og tilpasser musikken til den atmosfære, som er i selskabet.

Hvis der eksempelvis er en højtidelig stemning lige når i sætter jer til bords, spiller jeg elegant og dæmpet på klaveret.

Når det senere bliver mere muntert – måske kommer der sjove indslag fra gæsterne – spiller jeg lidt mere løssluppen og festlig musik, mens jeg stadig sørger for at gæsterne kan snakke godt sammen med hinanden.

Hvad koster musik til bryllup?

Med denne prisberegner kan du nemt finde prisen på musik til din fest, hvis du ønsker pianist til hele bryllupsmiddagen.

Ønsker du en løsning med flere musikere, skal du indhente specifikt tilbud.

Hvad er inkluderet i prisen?

  • Musik til brylluppet
  • Spiller med på festlige indslag
  • Forberedelse
  • Transporttid
  • Opstilling
  • Nedpakning
  • Leje af udstyr

Ønsker du musik udover det på forhånd aftalte på dagen, koster det 500 kr. ekstra pr. påbegyndt halve time.

Prisen er uden moms, da Kunstnerisk Virksomhed er momsfritaget i Danmark.

Aflysningspolitik: Mindre end 4 uger før: 50% af prisen. Mindre end 48 timer før: Fuld pris.

4,8 / 5,0 – Fremragende
Læs 50 anmeldelser

Musik til

bryllup -

Indhent tilbud

Current step:1. Info
2. Dine ønsker
3. Kontakt

1. Information om arrangementet

2. Dine ønsker til musikken

Tidspunkterne er ikke bindende, vi kan justere senere.

Jeg ønsker tilbud på:
Er der klaver på stedet? *

3. Kontaktoplysninger

Når du indsender din forespørgsel, sker der det her:

1. Jeg ringer dig op for at høre nærmere ind til dine ønsker til arrangementet, så jeg får et klart billede af hvad der skal til for at arrangementet bliver lige som du håber på.

2. Du modtager herefter et skriftligt tilbud på e-mail, så vi er helt enige.

3. Bookingen bliver endelig, når du bekræfter det skriftlige tilbud.

Afsender kontaktformularen ikke som den skal? Skriv til mig på oscar@gilbert.dk