Musik

til bryllupsmiddag

Bryllupsmiddag

Book Musik

til bryllupsmiddag.

Drømmer I om fantastisk musik til jeres bryllupsmiddag? Find bryllupsmusikerne her og tjek straks om datoen er ledig på jeres bryllupsdag!

Vil du kontaktes?

Oscar Gilbert

Pianist
(+45) 40 81 71 27
oscar@gilbert.dk

  • Hurtig svartid
  • 25 års erfaring
  • Trustpilot: 4,8 / 5,0
  • Konservatorieuddannet

Musik til bryllupsmiddag

Til selve bryllupsmiddagen fungerer det bedst at det er solo-piano eller en duo med klaver og kontrabas. Under middagen er der er meget gang i festen, der kommer mange indslag, og når alle gæsterne hygger sig med at snakke sammen, er det bedst med instrumentalmusik, da det helt enkelt er nemmest at tale sammen til instrumentalmusik.

Når jeg spiller musik til en bryllupsmiddag, griber jeg det an ved at være yderst opmærksom på stemningen til festen. Hvem er brudeparret, hvordan er gæsterne, og hvilken slags musik vil passe godt til lige netop denne bryllupsfest?

Sådan foregår det

Jeg oplever at der stemningsmæssigt ofte er to forskellige “afdelinger” af bryllupsmiddagen som gradvist skifter fra den ene til den anden del.

Den første tredjedel eller halvdel af festen har som regel en mere smuk, elegant, glad, og højttidelig stemning, men også en romantisk og inderlig stemning, som lidt følger i sporet fra den gode stemning, der har været til vielsen og bryllupsreceptionen tidligere på dagen. Det er i denne afdeling, at vi hører velkomsten, ordet gives videre til toastmaster, forretten serveres og stemningen er glad og forventningsfuld, men også lettere afdæmpet.

Normalt er det i løbet af denne del af festen, at vi hører talen fra brudens far, efterfulgt af talen fra brudgommen og næsten altid også en tale fra bruden. Det er i disse taler, man virkelig kan fornemme kærligheden mellem brudeparret. Man får hørt deres historie, hvordan de mødte hinanden, og der kommer ofte nogle smukke og inderlige kærlighedserklæringer og rigtig gode grunde til, hvorfor man som par har valgt hinanden til.

Det er en meget smuk oplevelse at være en del af, og jeg bliver tit rørt her, også selvom jeg ikke nødvendigvis kender brudeparret så godt. Jeg oplever at denne del af festen bedst akkompagneres af musik der også er smuk, elegant og højttidelig (uden at det på nogen måde må blive stift).

Når gæsterne så har fået et par glas, begynder stemningen at blive mere høj, glad og munter. Her begynder der som regel at komme mere sjove indslag fra venner og familie. Måske kommer der lejlighedssange, som jeg selvfølgelig gerne spiller for til. Folk begynder måske at blive lidt fulde, og mens det sker, glider jeg gradvist og umærkeligt over i en mere munter, let, glad og groovy stemning, der giver en god og glad fornemmelse af at det hele bare kører og swinger derudaf. Gæsterne bliver glade og hygger sig rigtig meget her.

Jeg er efterhånden blevet rigtig god til at tilpasse hele dette skifte gradvist, så man som gæst aldrig lægger mærke til at der sker nogle store skift undervejs – musikken passer bare hele tiden rigtig godt til den stemning, der er i lokalet og præcis til den måde som Jeres fest udvikler sig på. For selvom det ofte er på den her måde, stemningen skifter i løbet af aftenen, så er det ret forskelligt hvornår det kommer i løbet af aftenen og også i hvor høj grad festen “stikker af”.

Hvis man ønsker DJ eller band er der som regel to gode steder i løbet af aftenen hvor man kan lave denne overgang: Enten efter desserten, når kaffen serveres, eller straks efter brudevalsen. Jeg spiller naturligvis gerne brudevalsen, og her oplever jeg at det fungerer godt, hvis et band eller DJ er klar til at tage over straks efter brudevalsen, lige når hele festen er samlet midt på dansegulvet. Der er intet der kan skyde en dansefest igang som det!

Er datoen ledig?

Indtast datoen for jeres bryllupsfest her, og få svar på om dagen er fri i kalenderen.

Lyt til musikken

  1. Love Ballade Oscar Gilbert 2:56
  2. What A Wonderful World Oscar Gilbert 2:07
  3. He's Blessing Me Oscar Gilbert 2:37
  4. Det er i dag et vejr Oscar Gilbert 1:10
  5. Svantes lykkelige dag Oscar Gilbert 1:58
Pianist til bryllup

Valg af musikere til bryllupsmiddag

Planlægger du musik til en bryllupsmiddag? Så anbefaler jeg solo-pianist eller duo med pianist og kontrabassist.

Pianist til bryllupsmiddag

  • Konservatorieuddannet pianist

  • 25+ års erfaring

  • Velklædt og altid til tiden

  • Spiller med på lejlighedssange

  • Musikken tilpasses til jeres bryllupsfest

Jazz-duo: Pianist og bassist til bryllupsmiddag

  • Konservatorieuddannede musikere

  • Frit valg mellem kontrabas og elbas

  • 25+ års erfaring

  • Velklædt og altid til tiden

  • Spiller med på lejlighedssange

  • Musikken tilpasses til jeres bryllupsfest

Tidsplan for en bryllupsmiddag

De fleste brudepar undervurderer hvor lang tid tingene tager til en bryllupsmiddag. Det er egentlig ret naturligt – for det første arrangerer de fleste mennesker kun ét eller få bryllupper i løbet af et liv, og overser derfor hvor lang tid der bruges på at servere, holde pauser og rydde af. Derudover er der ofte flere indslag fra gæsterne end brudeparret forventer. Jeg har ofte set en toastmaster begynde at få rigtig travlt omkring kl 22.30, da alle indslag skal være færdige inden brudevalsen (som jo skal danses før midnat).

Når jeg skal vurdere hvor lang tid tingene tager til en bryllupsmiddag, spørger jeg ind til:

  • Starttidspunkt: Middagen starter typisk kl 18.00 eller 18.30. Hvis der skal hentes tid, så kan man overveje at starte kl 17.30.
  • Antal serveringer: Normalt er der 3 serveringer. Planlægger I 4, 5 eller 6 serveringer, så skal I huske at for hver mellemret skal der både sættes tid af til at servere, skænke vin, spise og rydde af (inkl. pause til gæsterne).
  • Gæstelisten: Jo større selskabet er, jo flere indslag vil der typisk blive meldt ind til toastmaster. I store selskaber bliver pauserne mellem retterne også typisk længere – især hvis der er en gruppe rygere og festrygere på gæstelisten. Desuden tager det også længere tid for personalet at servere og rydde af hvis der er 100 gæster frem for 45 gæster. I skal også bruge jeres egen viden om gæsterne – Forventer I at der er mange blandt gæsterne som ønsker at tage ordet, evt komme med lejlighedssange, lege eller andre sjove indslag? Det tager alt sammen tid, og typisk kommer der flere indslag end brudeparret forventer.

HUSK AT TJEKKE JERES FORVENTEDE TIDSPLAN AF MED KØKKENET!

Bør vi udnævne en toastmaster?

Ja! Det gør utroligt meget godt for en fest at I udnævner en god toastmaster. Værter som planlægger et selskab uden toastmaster har ofte et ønske om at det skal være uformelt og nede på jorden. Det kan man også sagtens have med en toastmaster! Men denne typer fester bliver efter min opfattelse retningsløse og ufokuserede. Og gæsterne bliver i tvivl om hvad de skal forvente og hvornår de skal byde ind. Svaret på dette spørgsmål er helt entydigt: JA!

Får toastmaster viden om lejlighedssange, vil jeg gerne have besked direkte fra toastmaster om, hvilke melodier jeg skal forberede 1-2 dage før bryllupsfesten. Så kan jeg være velforberedt, mens I som brudepar er uforberedte – Lige som det skal være.

Hvad koster musik til en bryllupsmiddag?

Med denne prisberegner kan du nemt finde prisen på musik til jeres bryllup, hvis du ønsker pianist til hele bryllupsmiddagen.

Ønsker I en duo med pianist og bassist, er det dobbelt op.

Hvad er inkluderet i prisen?

  • Musik til brylluppet
  • Spiller med på festlige indslag
  • Forberedelse
  • Transporttid
  • Opstilling
  • Nedpakning
  • Leje af udstyr

Ønsker du musik udover det på forhånd aftalte på dagen, koster det 500 kr. ekstra pr. påbegyndt halve time.

Prisen er uden moms, da Kunstnerisk Virksomhed er momsfritaget i Danmark.

Aflysningspolitik: Mindre end 4 uger før: 50% af prisen. Mindre end 48 timer før: Fuld pris.

Vil du kontaktes?

Oscar Gilbert

Pianist
(+45) 40 81 71 27
oscar@gilbert.dk

  • Hurtig svartid
  • 25 års erfaring
  • Trustpilot: 4,8 / 5,0
  • Konservatorieuddannet

Indhent tilbud

Current step:1. Info
2. Dine ønsker
3. Kontakt

1. Information om arrangementet

2. Dine ønsker til musikken

Tidspunkterne er ikke bindende, vi kan justere senere.

Jeg ønsker tilbud på:
Er der klaver på stedet? *

3. Kontaktoplysninger

Når du indsender din forespørgsel, sker der det her:

1. Jeg ringer dig op for at høre nærmere ind til dine ønsker til arrangementet, så jeg får et klart billede af hvad der skal til for at arrangementet bliver lige som du håber på.

2. Du modtager herefter et skriftligt tilbud på e-mail, så vi er helt enige.

3. Bookingen bliver endelig, når du bekræfter det skriftlige tilbud.

Afsender kontaktformularen ikke som den skal? Skriv til mig på oscar@gilbert.dk